Monday, April 9, 2012

Kita dah cukup hebat?


Salam geng...

Ha inilah jdnye bile dh lame x berblog, tetibe jd rajin lak..hehe..kat cni saje je nk ngomel ttg seorang insan hebat nih..adalah seorg makcik nih..bg aku dia cukup hebat..dan dia cukup kental..aku rasa impiannye xde lah besar sgt mcm org2 zaman skang nih..yg mana berimpian lebih dari apa yg  dkerjakannya..x balance.. (samalah mcm aku)

Hari ini hari pemula minggu bagi minggu ni lah..so mgu lepas ade sorang makcik nih..dtg jumpa Mummy..nk kerja katanya..ok lah Mummy cakap..leh mula kerja hari Isnin..so td pg dia pun dtg lah..dlm pukul 7:30 mcm tu..trend zaman skang kan org main beskal..makcik ni pun dtg naik beskal..dan mula kerja..

Dia punya tekun keje nih dh buat aku impress dh..tambah lg dgn kelajuan dia..perghhh kagum dow..sampai sayur utk esok pun dia dh siap potong dh..dia punya shift kt gerai x lame..dlm pukul 7:30pg sampai kol 11:30pg jek..kire ok lah..sbb umur dia pun dlm lingkungan 40-50 thun..aku rasa lah..kdg2 aku ni pun ngarut gak klu teka umur org..hahaha

X kagum sgt lagi kan?xde pun gatal kepala dgn khebatan makcik ni kan?ha di sini sbnarnye khebatan makcik tuh..makcik nih sbenarnye ade 3 pekerjaan!waktu pagi sebelum Subuh dia dh bgun bekerja sebagai 'cleaner' kt PPR Sri Semarak...kol 7:30pg akan sampai ke gerai Mummy utk menjalankan tugas di dapur sampai pukul 11:30pg..dan knapa sampai pukul 11:30 jek? sbb makcik nih kna balik umah dia dan bersiap plak..bersiap nnt pkul 3/4 nk kna ke Pasar Malam..meniaga pasar malam hampir setiap hari!perghhhhh gempak..ape jantung dia kt luar ke?aku penah kot meniaga pasar malam nih..aku tau azab penatnye mcm mana..kol3/4 nk kna sampai dh kt tapak...bukak tapak dan meniaga melangut mahsyuk sampai kol 10/10:30mlm...kemas closing lg..silap2 kol 12/1pg bru sampai umah...penatttttttt....itu ape yg aku lalui dlu..dan tengok makcik ni plak, fuyooooo mmg wajar dan seharusnya dihormati dan djadikan contoh..nape la aku x serajin itu...

Aku berdoa agar makcik ni akan stay lame kt Mama Nasi Campur..lgpun skrg ni x senang nak mncari org yg nk bkerja kedai makan nih..stay la ue hendaknye..wpun baru sehari makcik keje..tp klu x mula dgn sehari tu, manakan tiba seminggu..sebulan dan setahun kan...hehe

Ok lah..cukup sekadar sampai di sini..ambil yg baik sebagai teladan dan yg buruk dr aku nih sebagai angin yg lalu..jgn diambil..cuma sedar yg ianya ada berlalu..sbb aku dan kita2 sbnarnye sedar..ada yg lebih hebat dr ape yg dh dianggap hebat..bnyk sgt cerita org2 hebat..tp cukuplah utk aku sekadar berkongsi ape yg ade di sekeliling aku..xkan lak aku nk cte pasal Syed Mokhtar lak kan..hehe..so sampai bertemu di lain masa..

P/S: Terima kasih x terhingga kepada sahabat2 yg melapangkan masa membaca blog aku nih..xseberapa pun..tp syukur ade gak yg baca kan..komen2 membina dr anda adalah diharapkan..kita bersahabat dan berkongsi sepertimana perkongsian kita di bumi Allah ini..Assalammualaikum..

Adiossss

1 comment:

  1. pergh, macik tu xtidow ker? penat woo, den pn xrajin cm tuh,

    ReplyDelete