Monday, January 30, 2012

Broga Hill

Salam rakan...

Alhamdulillah..syukur ke hadrat Allah SWT..atas limpah kurnianya pada umurku dan kesihatanku maka dptlah aku mencoret sedikit pengalamanku bersama rakan2..hehe

Panjang x mukadimah den?hehe..sentiasa kita2 kna bersyukur walaupun atas perkara yg kecil..so aku nk cite lah kat cni pasal broga.. hwalawehhhh...hahahaha

Ahad pagi tepat jam 2.30pg, telingaku nih dh dijeritkan oleh Ebby dari dalam bilik..suruh aku bangun..malas ar nak cte perasaan aku bangun time tuh..tp mmg terkujat aku..hengat ade la pape emergency ke..rupenye soh bgun tdo je..prepare nak naik broga..hahahaha..jd pendek cite aku bangun,mandi dan solat..bru nak solat isya' sbb mmg dh niat nk tahajud skali..alhamdulillah setel..beg mmg ebby dh siapkan awal2 lg..umah pun dia dh siap kemas..so kje aku pas solat siap2 ngan pakaian nak naik bukit nnt..dh setel aku suruh ebby lak mandi dan pesan kejutkan picah yg placing kt umah aku dlm sejam tuh..sempat jugak dia tdo..hahahaha..sbb dia tdo la aku pun bjaya tdo walaupun aku rasa kitorang tdo cuma lah 20min..jd lah..sbb aku dr pagi sabtu xtdo..xtau nape,balik dr friendly bola padang badan sengal2 dan mata pun xleh nk lelap..so thanksla pada picah yg dtg bantu aku tdo..

Aku yg dh siap nih cargas gi jumpe abang aku..nak amek torchlight..ye la..aku bukannye vampire pun bleh nmpk dlm gelap..hahaha..so patah blik umah amek ebby yg dh tgu kat bawah..tepat jam 4pg (adelah lebih2 sket) kitorang trus gerak amek owhnia..oooopss sebelum terlupe aku dan ebby sempat sarapan dan picah trus tgu kitorang kat kajang..dia drive sdri..so lepas amek owhnia kitorg shoot gi kajang..gi tempt berkumpul..dengan kekuatan anggota seramai 13org kalau x silap..perjalanan diteruskan ke broga..di sana ada lah seorang brader bukit yg dh standby..geng2 picah..hehe yan namanye..sorang lg brader bukit iwan sampai selepas sejam kitorang di 1st peak..20 min je dia naik??gile arh..mmg brader bukit..huhuhu..

Sampai je kat ladang sawit tuh,jgn lah kita2 lupe utk bayar parking RM2..akan ade lengloi jaga kt entrance..hehe..so dh prepare dan dgn lafaz bismillah kami terus melangkah ke puncak..golap beb..golap gulita..mana taknye..pukul 5pg pun belum..hahaha..sejam lebih kot kitorang mencanak naik..mcm2 la jd mase tgh daki tuh..ade yg kaki tertido la..ade yg pnjt pakai scuba suit la..eh macam2 lah..itu yg sejam lebih tuh..hahaha..pendekkan cite kitorang sebagai kelompok 2nd last dari grup kitorang akhirnya sampai ke puncak pertama la aku panggil..hahaha..sempat layan sunrise nih..tp apakan daya, Allah x izinkan..langit mendung..bintang2 pun x kelihatan..makanya layan lampu2 semenyih je la..hahaha..brader2 bukit, picah dan yan memulakan langkah memasak air..nak wat air milo ngan air teh o..sekali lagi, hwalawehhhh...layan air panas tuh..ade lak sandwich owhnieza..complete kate perut aku..hahaha..budak2 lain suma dh ke signboard broga tuh..tinggallah kitorang melayan ape yg ade kt cni..ebby dh terlentang dh..berjaya tuh kitorang sampai..cam x caya pun ada..biaselah utk kitorang yg bukan brader bukit nih..mmg mcm mimpi pun ade..hahaha..dh lme tgh sedap melepak,owhnieza decide nak naik atas lg..so good luck diberikan..tahniah buat owhnieza yg akhirnye berjaya sampai dan menghiasi tweets di pagi ahad itu..hahaha congrats...

Dah penat di puncak agaknya, geng2 puncak turun bersama kitorang yg dari awal melepet kt 1st peak nih..hehe..sesi bergambar plak la kot..walaupun gambar aku cuma sekeping..tq lah pada yg ambil..aku xtau la nape, aku cuma berdiam diri menikmati keindahan alam..terpegun kejap..sdg lepak dpt aku nengok kain rentang Liverpool menghiasi pagi di broga..ye tak ye..kita baru menang ngan MUnyet kot..hahaha..bravo lah pada mereka yg bwk naik KOP ke atas broga..hahahahaha

Ok its time..balik lah..perut pun dh mintak diisi..so perjalanan turun aku rase cam 20minit jek..cepat tuh sampai kasut ebby pun dh diimprovised oleh tanah2 broga..cengkaman yg lebih nyata katanya..hehe..so sampai kt bawah kitorang sempat layan air kelapa, jeli kelapa dan x lupe aiskrim..hahaha..teruskan perjalanan ke petronas untuk membersihkan diri sebelum maken di mapley..hahahaha..selesai makan kitorg mula bergerak pulang..masing2 ke destinasi masing2..kepenatan mula terasa..nk tdo dan baring..sengal2 badan makin menjadi gara2 kelas tomoi dan bola padang..kna dptkan rehat yg secukupnya sebelum bersedia layan AJL..hehehe...

Akhir kata aku berbangga sebab aku dan ebby dan semua rakan2 berjaya sampai ke puncak broga..alhamdulillah kami pergi dan pulang dgn selamat..Tahniah jugak buat Hafiz yg menang Juara Lagu dgn Awan Nano nya..hehe...Sampai kita bertemu lagi di aktiviti riadah yg akan datang...insyaAllah it will be Chilling trip..bak kata owhnia chillin @ Chilling...hehe

Notes: utk laporan lain mengenai broga dan gambar2, sila ke niez-someonelikeme@blogspot.comvirtualepistle.blogspot.com dan owhnia@blogspot.com..lupe lak nak pautkan kat cni..salam chill...

Adiossss...

1 comment: