Monday, March 5, 2012

Caving at Gua Tempurong


Salam geng....

Seronoknya......hehehe..bila dh jadi pecinta alam nih, mana2 pegi pun seronok sebenarnya..tambah2 dgn rakan2 sekepala..hahaha..tahniah buat dri sendiri dan rakan2 yg menjayakan program kita ini..hehe

Program bermula Subuh lagi..di rumah sendiri..selesai solat Subuh, Shell Jalan Duta dijadikan tempat berkumpul..belum lagi dapat kira kekuatan anggota kali ni kat Shell..sbb organizer tukar port kumpul..nak bg sume makan so kitorang berkumpul di hentian Tapah..lapik perut dulu dgn sarapan pagi..kita semua x menunggu lama sbb kebanyakan peserta sampai on time..lepas makan terus cargas ke tol Gopeng sbb Mr Cicak dh menanti di sana..dan di situ jugaklah port terakhir berkumpul bg semua sebelum ke Gua Tempurung..sbbnya ada seorang dr Penang dan beberapa org dari Perak..Total ada lah 27 orang..dah cukup anggota kami pun bersama ke Gua Tempurung..destinasi pertama kita di pagi Sabtu itu..hehe

Perjalanan yg mendamaikan pagi tuh..jalan kampung je nk ke Gua Tempurong..fresh pagi tu dgn bau2 taik lembu..halamak, mana nak dpt tgh kL kan..menyengat pale..hehe..so kitorang mula bersiap ngan pakaian masing2..bg yg xde kasut atau yg ade kasut cantik2 tuh jgn rsau..hanya dgn RM8.80 anda akan mempunyai sepasang kasut Adidas Kampung yg sememangnya sesuai utk aktiviti hijau anda di masa akan datang...hehe

Selesai sedikit briefing, kami mula cargas masuk gua..seperti biase gua nih mmg djaga dan telah dicantikkan..jgn rsau dan takut sgt sbb anda xkan dapat pengalaman mcm crite The Cave atau The Descent..huhuhu..just follow ur tour guide..kitorang memilih laluan no 3..to top of the world dan turun ikut bawah laluan naik td..best woo..mcm main sliding kat sunway lak..hehehe..kaki aku masih sakit tp tq kat owhnia yg awal2 dh bg pain killer kat aku..huhuhu..

Bercaving selama 2 jam stgh jek..bergambar ape yg patut..padahal sepanjang dlm gua tuh itu lah aktiviti kitoeg..hehe..kuar je dr gua, makanan tghari dh tersedia..teeima kasih wat makcik yg menyediakannya..sedap..kepada organizer, u have done a very wonderful job..tahniah wat Pichah dan Cicak..Memori ini akan kekal sampai bebila..hehe..sape yg x pergi leh pegi..bawak keluarga anda berjalan2..hehe..kat cni aku sertakan beberapa gambar yg diambil dr album brader props..credit to him..pasni aku wat entri WWR laks..hehe..

Pastikan barangan berharga yg dibawak masuk dibalut dgn plastik kaw2 dlu sebelum disumbat ke dlm dry bag..jgn prcayakan dry bag 100%..hehe

Ok, adiosss...

1 comment: