Monday, March 5, 2012

Kuda Hitam vs Teksi



Salam geng...

Rasa dh lama x update blog nih..since accident isnin hari tu..dh lama x terbabit secara langsubg dlm kemalangan..dan ianya bukan sesuatu yg menarik..tidak mebarik utk diri sendiri san tidak lah jugak menarik utk dikongsi..tp apakan daya dunia tanpa sempadan kini semakin mengiyakan 'sharing is caring' yg kita selalu sebut..so ambil iktibar..

Aku pulang awal 30minit dari biasa hari tu..sbb nak kejarkan diri ke ofis Master ku..kereta x berapa byk lg di Jln Tun Razak..kuda hitamku dipacu laju mcm biase..sbb klu bwk pelan pun dia laju jugak sbb dh mmg laju kan..hahaha.so nak di jadikan crita petang tu, aku melalui jalan yg biasa aku lalu..setiap hari..masuk terowong dan keluar depan Tokio Marine..jalan penuh ngan kereta sebab lampu kat persimpangan Yap Kwan Seng sedang merah..gear ku drop sampai gear 2..tetiba, dri celahan kereta yang beratur menghadap ke depan terpacul sebuah teksi nokharoooom depan muka aku..dgn penuh rossi nya aku mengelak tp apakan daya, rossi pun terlanggar biker lain..aku ni telah lah..berdentooooom!!!! kuda hitam ku dengan bonet depan bhagian driver teksi tersebut..terbang aku..nasib baik kasut pakai,stokin,seluar jeans panjang,jacket yamaha,glove proride dan fullface shoei ku...melayang kuak lentang aku tgh2 jln kL nih..hadus.....

Nasib jugak aku menggalas beg..jd lah beg tu sebagai penampan ku di atas jalan..kasut dh tercabut sebelah..aku amek dan pakai..adoyaiiii terseliuh dh dua2 blah kaki nih..mana kuda hitam aku???brengsek!!!sorang brader tolong angkatkan motor..sbb mmg x larat lah..halamak, wa punye gear n stand depan patah!!!tank ok..xde calar..menyirap..teksi mana teksi??drebar teksi pun keluar..ada hati nak sound aku..aku bahasakan dia balik..mana boleh suka2 hati korang je drebar teksi main sailang tgh2 jalan..dh keje ko bawak teksi, ikutlah peraturan..jgn sbbkan kan nak elak jammed ko susahkan pengguna jalan yg lain..nasib lah kaki aku nih dok kuat berdenyut2..klu tidak mmg dh bertegur sapa dh anggota badan aku ngan driver tuh..dia tanya aku dia nak setel mcm mana..aku ckap setel medical aku ngan repair kuda aku nih..dia setuju walaupun berat persetujuan dia tuh..aku suruh dia parking tepi jalan..dia masuk kete, bg signal dan terus....chow??dia chow??eh apa punya bacul la org Malaysia skang nih..xbertanggungjawab..ape dia ingat dia leh enjoy lama ke?xpe, bg dia chilex dlu..huhu..

Aku dan membe aku sambung proses moto..kasi buang ape yg dh patah tuh..start balik moto, alhamdulillah..boleh hidup..gear xde tp nasib dia dh sangkut kat gear 2..so aku bwk balik kudaku ke rumah bonda..itupun selepas xjd nk tinggal sbb membe aku gtau yg cbr membe dia baru je hilang mgu lepas selepas tgalkan kejap kat ctu..hihihi takut aku..bwk balik jugak..dgn gear 2 tuh aku sampai kqt bwh umah..bondaku dan adikku dh ada kat bwh umah..parking moto, bukak kasut kasi rilek kaki..dh macam ada katak dewasa dh dlm buku lali aku..bengkak gile..tepon ebby soh dtg amek..ebby dtg bersama pichah dan dee..langsung ke klinik..hehe

Ok, itulah serba sedikit coretan yg dapat aku kongsi ngan korang..moral of the story pastikan kita sentiasa alert dgn keadaan di jalan raya..double alert pada setiap persimpangan..kepada pemandu teksi yg ada, jgn langsi..patuh peraturan..jgn wat macam itu jalan peribadi korang sume..bertanggungjawab lah atas kelakuan korang..jgn lak nnt dtg menyembah sbb xdpt nak renew permit, roadtax or tuan dh xnk kasi sewa teksi..jgn biarkan diri anda dlm keadaan tersebut ye..hehe..ok salam pisah kejap..nak conteng entri baru lak..publish?tgu lah..sabar lah sayang...hahahaha

Adiosss...

2 comments:

  1. fuh...max biagie btoi hang nie..dah tue apa jadi dgn driver tue? lepas gtu jer la?

    ReplyDelete
  2. eh dak...mana leh lepas gitu ja..report dan pi cari..hehe

    ReplyDelete