Tuesday, March 6, 2012

White Water Rafting




Salam geng...

Ada baik hari ni?harap2nya lebih baik dari semalam..aku je yg dok selsema xhbis2 lg akibat rafting hari tu..balik rafting ok lagi..balun lak tdo dlm aircond, hamek ko pakej..xlega lagi nih..dh sepapan panadol soluble aku telan..hehe..sudah meraban pasal aku..now nk cite pasal WWR hari Sabtu hari tu..hahahahaha..jgn jelez yek sepertimana aku jelez dgn org yg pegi sebelum2 nih..hehe..

Program WWR adalah program duo dgn caving Gua Tempurong..selesai lunch kitorang seramai 19org menuju ke port brader Amy nih..8 org lg x join atas sbb yg xdpt aku pastikan..mungkin dh ade janji ngan org lain kat Lata Kijang kot..huhu..layan rafting kek Sg Kampar..khas buat beginner yg mcm aku..level 1-2 je ade cni..3-4 kna gi layan kat Slim River atau pun kat Chilling..sorry xdpt nk upload biz card Amy sbb bberapa masalah teknikal..tp sesape nk layan rafting leh comment kt cni..tanpa segan aku bg no dia..deal sendiri..huhu

Kitorang sampai kt port lebih kurang pukul 1++ lah klu xsilap..bersiap bagai..pakai jacket, helmet dan amek paddle sorg satu..bikin bulatan n dgr kata dua dr Brader Amy..Leader Guide WWR kitorg..hehe..semangat nih walaupun aku tidaklah pandai berenang pon..hehe..so seramai 19 org dbahagi 2..dlm 7org port dlm storm..nak pegi starting point..aku bersama 11 yg lain ke dalam lori..jd kambing jap..hahaha..mana nak rasa, kt cni lah bleh naik lori ramai2..huhu..perjalanan sekitar 20minit..cuaca tatkala tu panas terik..gegirl yg ade dh mula lah pakai sunblock..ade gak yg muke dh mcm kna grill..aku?xpe, dh mmg black..nama pun man in black kan..hehe..pendek cite kitorg pun sampai le kat starting point tuh..total sumenye 4 boat utk kitorang..3 boat ade 5org+1guide dan satu boat tuh 4org+2guide..so the journey start..hehe

Guide aku?brader Amy..hehe sempoi..walaupun katenye Amy xpandai berenang tp aku anggap dia pandai..sbb dia kan guide..hehe..so selepas dh masing2 placing dlm boat tuh, doa dibaca dan kami pun cargaz..hujan mula turun dgn renyainye..alhamdulillah, keadaan tdaklah panas..canteksss...kitorang mcm kepala la pada boat2 yg lain..ape2 kitorg wat dulu..walaupun xberjaya menempuh double decker, tp mwrasa jugak lah bila boat member terjatuh di rapid yg pertama lg..bukan double decker lg tuh..hahaha..pantas dan tangkas Amy menyelamatkannya..dah lebih dah pengalaman boat kitorg dr boat yg lain..hahaha..kitorg start layan double decker dlu tp sebelum sempat menjunam ke ctu, aku dh tergelincir jatuh ke dlm boat..hahaha..terus pemanduan boat jd ke sisi double decker..hahaha..punca ke?nk wat cana, dh tergelebak jatuh..nasib dlm boat lg..hahaha..so kitorg sekadar melayan jek team2 lain wat double decker tuh..huhu dpt tgk pon ok..sbb tepi double decker tuh pun dasat jugak..tp aku xnmpak la sgt sbb tgh bz peluk tiub tgh boat tuh..hahaha

Rapid2 yg ada diharungi dan dilalui..Guide buat boat terbalik dan semua tercampak keluar pun sempoi..nasib lah dia pandai cri port sebab dia jatuhkan kitorg kt curam..tp depan tu sket dh air tenang..so aku yg xpndai berenang ni pun berjaya hadapi..itu yg jd excited lebih tuh..hahaha..kerja kita atas boat cuma dgr je instruction dr guide..bila dia kata forward 2x, maka nya 2 kali lah kna kayuh..backward pulak kayuh lah dr blakang ke depan..simple kan..hehehe..

WWR  yg kitorg lalui dan dayungi nih adalah selama 2 jam! puas hati touk..bukan kejap2..dgn cuaca mendung..hujan renyai2..member2 semuanya stedy dan bersatu hati..xde puak2..semua ini membuatkan WWR kita berjalan sgt lancar dan menggembirakan...sesiapa yg nak rasa diri ni dipukul deruan dan hentaman air sungai dan batu, makanya WWR adalah sgt sesuai dgn anda!!!rasakan sendiri diri anda dilambung dan diketai2 oleh air..safety diutamakan dan anda x perlu risau..pergilah ke Sg Kampar utk mula berjinak dgn WWR..sesuai sgt utk mereka yg junior seperti aku dlm sukan ini..hehe..

Jom layan gambar yg x seberapa nih..Gambar lain ketika berWWR leh didapati di fesbuk brader props..sbb guide yg pgg camera dia..klu aku nak mendayung, aku jugak nak tangkap gambar ketika org lain mendayung memang tak lah touk..huhu so gi round kat fesbuk dia..hehe..so sampai bertemu lagi di aktiviti yg lain dan yg pastinya akan lebih mengancam..salam 1Malaysia di angin lalu..penuh kerinduan peluk cium..hahahaha!!!




Jom layan Slideshow yg dh disediakan oleh brader props kita aka Yatt Mansur..leh add dia kat Fesbuk.

Layanzzzz... SLIDESHOW

White Water Rafting Sg.Kampar 03 Mac 2012

http://www.facebook.com/photo.php?v=336684793033531

Adiosssss....

2 comments:

  1. menarik xtvt ni.. tgk gambar pun along dah rasa best..

    ReplyDelete
  2. best wooo..nnt budak2 dh besar sket kite pegi..hehe..semua sihat ke?

    ReplyDelete