Thursday, February 2, 2012

Air Terjun Chamang

Panorama yang mengasyikkan di Chamang


Salam geng...

Trip ini bukanlah rancangan awal kami berlima.. (aku,picah,owhnia,ubi dan nani) tp disebabkan Kolam Air Panas Bentong tgh renovate (pada pikiran aku mmg patut pun..dh mcm tmpat gajah mandi aku nengok) makanya kami bercadangan ke Air Terjun Chamang..memandangkan jarak perjalanan cuma 20-30minit kami teruskan..

Sampai je sana aku dh terpegun dh..Limpahan air terjun yg membuak2 dan sgt lah derasnya..huyoooo dh macam 'Dam pecah dlm filem Evan Almighty' air dia.. terbaiklah bumi ciptaan Allah SWT nih..sempoi siot org2 Bentong..macam2 ada..tempat rekreasi ini pon dijaga baik..mungkin pihak majlis sini lah tu kot..aku tanpa berpikir panjang terus la amek tracksuit aku yg xbpe nk kering td n jemur atas kete picah..aku nak mandi berteman kan boxer aku yg ala2 baywatch nih..hehe..seksi sgt dh aku rasa..hwahwahiya...kami berlima terus cari port utk landing..last skali terlekat kat satu port nih yg xde lah best pun..ianya cumalah beberapa biji batu besar yg permukaannye xrata pun..bedal sudah..nasi lemak lebihan Lata Hammer td masih cukup utk sorang sbungkus..perut pun dh lapar blik,kitorang pun sapdek la..sume makan sorang sebungkus..dorg xpenat mcm aku yg dh kehilangan byk darah kepada cik pachat td..so aku sorang dua bungkus dan aku tlg khatamkan skali lauk..tq lah pd nani yg memahami aku dgn mnambahkan lauk2 yg ada..hahahaha..

Selesai menjamu selera dgn puas, aku kendiannye mulalah melangkah ke dlm ayor..biase jek air dia..just nice..aku melangkah ke tengah sket..hmmmmppp sojuknyerrr..hahaha gigil aku beb..nasib baik lah aku ni kategori objek legap yg mudah menyerap haba..lama lah jugak aku berendam..yg si picah dgn perasaan xbpe keruan nye akibat nyaris lemas kt Lata Hammer td..yg si nia dgn malu2 sejuk dia nak masuk air..yg laki bini ubi ngan nani dgn hal dorg dan ade gaklah borak2 menenangkan picah..hahahaha..masing2 ngan peel memasing la kan..aku?steady..dh mcm badak berendam..huhu..jam menunjukkan masa utk pulang..ye lah, kol8 nnt kelas tomoi lak..aku yg nak action mcm Tony Jaa mmg x lah aku skip klas aku kan..same gak cam nia yg nak jd bella si vampire katenye..hehehe..walhal badan kitorg ni dh tahap batman punye penat..kitorang tangkap la gambar ape yg patut..mandi dan bersihkan diri and get ready going back..mabeles betul cuti wilayah aku 2012 nih..hahahahaha

So selamat bercuti rakan2..mgu depan cuti panjang lg..so aku sdri harap ade entri terbaru dr aku..sampai sini dulu ye geng..pape program perlukan aku..kasi hallo..hehehe...

Kasi santap dlu satu kali...aku, picah dan owhnia...


Adiosss...

No comments:

Post a Comment