Thursday, February 2, 2012

Ulat Bulu Berduri

Salam geng...

Jangan kita cakap banyak pepagi Jumaat yg indah ini..aku nak share ngan korang satu benda..Klu korang baca entri aku tentang Lata Hammer sebelum nih, aku ade ceritakan tentang aku tersentuh dan terkena duri halus dari sang ulat berduri (spesies ulat bulu sebenarnya)..ok nih gambarnye...


Aku xtau ape name ulat nih

Aku terpaksa lah bertanya pada En Google sebab aku dan kengkawan xde la plak hafal dan kenal sang ulat berduri ini...tau x ape yg aku jumpe kat Google? yang paling iras...hamek ko!


Lonomia - Ulat Bulu Pembunuh

Halamak..ini yg aku jumpe..x jauh beza la rupe dia..baca entri blogger ttg ulat bulu nih memang seram..sebab dia merupakan salah satu pembunuh yg tegar di hutan Brazil..so jejaga la kalau ke Brazil ye...rasa2 aku cuak tak? maunye tidak!!!pukul 3 pagi td terus aku ke klinik 24j untuk mengadu kat Doc...dgn sesungguh hati bercerita nih, Doc tu rilek je cakap kat aku, 'kalau betul la itu ulat yg sama, dalam masa 24jam awak dh gol dh..ini cuma alergi jek' itu pun sbab aku ade rasa cam gatal sket..hahaha doc doc doc...ko mmg menceriakan malam aku lah...demn! bahasa ko cantik...tp nasib baik pastu ko mcm pandai amek hati aku blik..klu x aku amek ubat x bayar..hahahaha

So sebenarnye aku stil cuak..dan berdoa x berhenti supaya duri2 ulat bulu yg ada nih tidak lah membawa kecelakaan pada ku...harap2 memang ianya sekadar alahan saje..sebab kalau diperhatikan mmg duri dia berbeza sket..InsyaAllah xde mende..aku nak masuk utan lagi touk...xkan nak berhenti kek sini jek kan..ok kengkawan oi...itulah cite aku utk pagi Jumaat nih ye..jangan x solat..Assalammualaikum..


Adiosss...

2 comments: